Skip Navigation LinksMentörlük

Mentörlük

 

Marmara Üniversitesi- Doğu Akdeniz Üniversitesi Uluslararası Ortak Tıp Programı Mentörlük Programı

 

Programın temel amacı, tıp öğrencisi performansını optimize etmektir. Bunun yanında, öğrencilerin gelişimi destekleyen bir ortamda daha etkin öğrenmeleri için yol göstericiliği ve gelişim olanaklarına daha fazla ulaşmalarının önünü açmayı hedefler. Gelişirken öğrencilerin kendilik farkındalığını arttırmalarını sağlamak, bütüncül olarak iyilik hallerinin korunmasına katkıda bulunmak da programın hedeflerinden biridir. Sonuç olarak, mentörlük programı, öğrencilerin tıp fakültesinin gelişen bir üyesi olarak, fakültenin bir parçası olduklarını duyumsayabilecekleri bir etkileşim yaratmaktadır.

Programda her Faz 1 öğrencisinin, tıp fakültesi öğretim üyesi bir danışmanı vardır. Danışman, tıp öğrencisinin beklenen akademik kilometre taşlarını karşılamadaki ilerlemesini takip etmektedir.

            Faz 2 ve 3 öğreciler, yıl koordinatörleri tarafından takip edilmekte ayrıca Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi mentrölük sistemine başvurabilmektedirler. (https://tip.marmara.edu.tr/ogrenci/mentorluk)

Danışman Rolü

  • Akademik yılın ilk 6 ayında ve yine akademik yılın sonunda olmak üzere yılda iki kez öğrenci ile buluşarak ilerlemeyi gözden geçirir
  • Görüşmeden önce ve danışanla görüşme sırasında öğrencinin öz değerlendirmesini gözdengeçirir
  • Her komite sınavından sonra notları gözden geçirir
  • Gerektiğinde ek toplantılar ayarlar
  • Gerektiğinde ek değerlendirme ve akademik destek için yönlendirmeler yapar (psikolojik danışmanlık için PDRAM'a yönlendirmeler veya nöropsikolojik testler ve eğitimle ilgili destek dahil ileri değerlendirmeler için yönlendirmeler gibi)
  • Her toplantı veya etkinlikten sonra öğrencinin akademik dosyasına giriş yapar

    İlerlemenin, iyileştirilmesi gereken alanların, SMART hedeflerinin belirlenmesinin ve uygun olduğunda iyileştirme ve takip için planların belgelenmesi
  • Kariyer planlama danışmanlığı
  • Tıp öğrencilerinin değerlendirilmesi ve akademik başarısı için kurul toplantılarına katılır

 

Öğrenci Rolü

  • Akademik danışmanın davetlerine anında yanıt verir
  • Danışmanla yılda iki kez - 6 ayda ve akademik yılın sonunda ilerlemeyi gözden geçirmek için toplanır
  • Danışmanla görüşmeden önce ilerlemenin öz değerlendirmesini tamamlar ve bunu

    toplantıdan önce ve tekrar danışanla görüşmede gözden geçirilmesi için danışmana iletir
  • Öz-değerlendirme, öğrencinin iyi yaptığını hissettiği alanları ve gelişmek istediği veya ek desteğe ihtiyaç duyduğu alanları kapsayacaktır.
  • Beklenen akademik kilometre taşlarını karşılamak için SMART hedefleri belirler
  • Kariyer planlama hedeflerini danışmanıyla paylaşır
  • Zorluklarla karşılaştığında akademik danışmandan yardım ister, psikolojik destek ve akademik başarıya yönelik stratejiler konusunda danışmanlık almak için PDRAM'a başvurur



DAÜ Web Siteleri